Každý má své představy o podnikání, v nichž převažují především pozitiva. Poradíme Vám na co ale myslet, abyste nebyli při začátku svého podnikání v moc velkém údivu.
Administrativa a její množství
Zřejmě každý předběžně ví, jaká velikost byrokratické zátěže a “oblíbeného” papírování ho čeká, ale realita je i přesto jiná a dokáže nemile překvapit. Politici se sice neustále chlubí tím, jak administrativu pro podnikatele snižují, v reálu však musí každý živnostník strávit papírováním desítky až stovky hodin ročně.
Platební neschopnost obchodních partnerů
Nesolventnost obchodních partnerů je další problém, se kterým nováčci v podnikání nepočítají. Jde o velice běžnou věc, kdy narazíte na někoho, kdo se s platbou opozdí o několik měsíců či fakturu vůbec nezaplatí. Pokud se chcete tomuto rozhodně vyhnout, je nutno brát striktně od všech klientů zálohy a mít smluvně ošetřené penále za pozdní úhrady faktur.
Sestavování smluv také není hračka. Zakázky musí být podložené smlouvami, jenž obsahují všechny důležité otázky projektu.
Význam cash-flow
Mnohé podnikatele při svých začátcích nenapadne důležitost hlídání si cash-flow. K jedné z nejdůležitějších věcí, na kterou byste měli již od začátku pamatovat, se řadí mít dostatek finanční hotovosti na pravidelné i nepravidelné provozní výdaje. Začínající podnikatelé potřebu likvidity velmi často podceňují a myslí si, že se stačí zaměřit na hospodářské výsledky. Disponovat dostatečnou finanční rezervou je přitom minimálně stejně důležité.
Velkou roli hraje cash-flow při žádosti o úvěr, protože právě na dostatek cash-flow se banky dívají.
Vlastní provozovna
Nestačíte se divit, do jakých nebezpečných výšin šplhají částky nájmů?! Jste-li nováček v oblasti podnikání a hledáte pro své podnikání vhodnou provozovnu, zvolte raději provozovnu vlastní a neprovozujte činnost v pronájmu. Ne každý živnostník má vlastní prostory, ale řešením může být například podnikání ve vlastním domě.
Správný time management
Spousta podnikatelů vesměs tvrdí, že pracují tolik kvůli tomu, aby se uživili, někteří z nich ale přiznávají, že jim pracovní dobu protahuje špatný time management.
Mezi základy time managementu patří nutnost stanovit si své osobní a pracovní cíle a priority. Time management navíc neřeší pouze kdy, co a jak dělat, ale také otázku, proč danou činnost vůbec dělat.
Relaxace je stejně důležitá jako efektivní práce, proto myslete i na dostatek odpočinku a nepřepínejte se!