Mezi nejrozšířenější benefity patří samozřejmě stravenky, jenž by se měli od roku 2013 zrušit. Chceme-li ale mluvit o nejčastějších benefitech, kterých si zaměstnanci zároveň nejvíce váží, musíme se ohlédnout někde jinde. Jeden či dva týdny dovolené navíc! To je benefit, kterého si zaměstnanci nejvíce váží. Do oblíbených benefitů spadá i práce z domova, automobil, který lze využívat i pro osobní záměry a pružná pracovní doba. Zaměstnavatelé nejčastěji nabízejí týden dovolené navíc a pružnou pracovní dobu.
Jak jde čas, mění se lidé a také jejich přednosti
Není to dávno, co si lidé cenili v první řadě možnost dalšího vzdělávání. V dnešní době se více preferují možnosti flexibilní práce a mít o týden delší dovolenou. V základu se nejčastěji nabízené benefity ale nemění. Mezi pěti týdny dovolené a pružnou pracovní dobou firmy nejvíce nabízejí notebooky, mobilní telefony, stravenky a nápoje či občerstvení na pracovišti. V první desítce nejrozšířenějších benefitů se objevují i jazykové kurzy a odborná vzdělávání.
Benefity, které jsou nejčastěji nabízené, se také liší dle jednotlivých oborů. Například ve sféře obchodních a marketingových pozic mezi nejrozšířenější benefity patří mobilní telefon (k soukromým účelům), notebook, stravenky, pružná pracovní doba a pět týdnů dovolené. Na rozdíl v oblasti financí a účetnictví firmy nejčastěji poskytují jazykové kurzy, občerstvení přímo na pracovišti, stravenky, pružnou pracovní dobu a pět týdnů dovolené. Zaměstnanci v logistice, v právním odvětví a administrativní pracovníci se většinou těší z pružné pracovní doby, jazykových kurzů, stravenek, občerstvení na pracovišti a pěti týdnů dovolené. V oddělení výzkumu a vývoje jsou to převážně stravenky, občerstvení na pracovišti, notebook, pružná pracovní doba a pět týdnů dovolené.
Jestliže svým zaměstnancům nabídnete společně s benefity také dobré vztahy ve firmě, vykonávání práce, která má smysl a budoucnost, která za něco stojí, máte vyhráno! Chytří zaměstnanci se vám odmění vyšším pracovním nasazením a loajalitou a naopak ti hloupí....hloupé zaměstnance přece nepotřebujete!